Blog

Online adverteren via kanalen die resultaat opleveren

Met online adverteren kun je een hoop doelen bereiken. Daarnaast zijn de mogelijkheden eindeloos. Je kan via diverse online kanalen adverteren en zo potentiële klanten naar je website halen. Zo heb je bijvoorbeeld adverteren via Google, Youtube, of sociale media, zoals Instagram en Facebook. Door te richten op de juiste zoekwoorden, kanalen en doelgroep kun je waardevolle klanten bereiken en hen naar je website halen. Natuurlijk wil je wel resultaten behalen met online adverteren. Maar hoe doe je dit? Wij helpen je op weg door je te vertellen hoe je online kunt adverteren via kanalen die jou resultaat opleveren. 

Waarom online adverteren?

Er zijn een aantal voordelen die online adverteren biedt. Zo kun je je doelgroep specifiek aanspreken. Door te adverteren kun je je namelijk heel goed richten op jouw doelgroep, je kunt adverteren op leeftijd, gender, regio’s, interesses en ga zo maar door. Je bepaald zelf het budget, dus je hebt de controle over wat je uitgeeft aan een advertentie. Ook kun je richten op specifieke zoektermen via Google, zo kun je adverteren op zoekwoorden die voor jouw bedrijf relevant zijn. Een ander voordeel is de meetbaarheid. Je resultaten zijn meetbaar, en zo weet je dus precies hoeveel mensen je advertentie gezien hebben en wat het je heeft opgeleverd. Ook kan je continu je advertenties blijven aanpassen, online adverteren is dus heel flexibel. Het kan je bedrijf een hoop brengen. Van meer zichtbaarheid en bekendheid, tot een grote stijging in klanten. 

Welke kanalen zijn geschikt voor online adverteren?

De eerste vraag is natuurlijk: Welke kanalen zijn geschikt om online te adverteren? Er zijn een aantal kanalen via waar je zou kunnen adverteren. We hebben ze even op een rij gezet voor je:

  • Google ads en Display ads
  • YouTube
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • Marktplaats
  • Tiktok
  • Shopping platformen (zoals Amazon en bol.com)
  • Vergelijkingssites (zoals Beslist)

Er is dus genoeg keuze als het gaat om advertentiekanalen. Maar wat is het juiste kanaal voor jouw bedrijf? 

Diverse kanalen voor diverse doelen

Om de juiste doelgroep te bereiken, en dus waardevolle klanten naar je website te halen, is het belangrijk om een kanaal te kiezen dat bij je organisatie en product of dienst past. Hoe kom je daar achter? Het is handig om je doelgroep te kennen. Wie zijn ze, en belangrijker, op welke kanalen zijn ze te vinden? En passen deze kanalen ook bij jou als bedrijf? Als je dit weet, weet je ook op welke kanalen je moet adverteren. Daarnaast is het belangrijk om te kijken naar wat jij als bedrijf aanbiedt en welke advertentie soort hierbij past. Heb je bijvoorbeeld een webshop? Dan is het slim om te gaan voor Google Shopping advertenties. 

Het juiste kanaal kiezen

Je kunt dus adverteren via social media, maar ook via Google. Waar kies je voor? Het verschil tussen de 2 zit hem in de manier waarop je je doelgroep bereikt. Google werkt namelijk met trefwoorden en social media werkt met doelgroepen. Verder is social media vaak een keuze op basis van korte termijn, en Google een lange termijn keuze. Bedenk wat je wil, wie je wil bereiken en dan kun je kiezen voor het juiste kanaal. 

Hulp nodig bij online adverteren?

Advertenties zijn een goede oplossing om veel mensen te bereiken in een korte tijd. Als je voor het juiste kanaal kiest, kan je mooie resultaten behalen. Advies nodig over online adverteren? Onze specialisten kunnen je adviseren over de diverse kanalen en wat de juiste keuze is voor jouw situatie. Neem contact op met een van onze specialisten. Vraag een kennismakingsgesprek aan of neem telefonisch contact op. Wij helpen je graag! 

Kenno Kleijn
SEA specialist

Deel dit bericht

Facebook
Twitter
LinkedIn

Zullen we kennismaken?

Wil je een frisse blik op jouw online marketing? Neem contact met ons op. Bel 0172-476493 of stuur ons jouw vraag via het antwoordformulier.