Medewerkers

Niels Overeem

“Wij helpen ondernemers om out-of-the box te denken en voegen nieuwe perspectieven toe.”

Na de opleiding HEAO accountancy is hij gestart bij Grant Thornton en heeft vervolgens 8 jaar in de accountancybranche gewerkt. Het zelfstandig ondernemerschap trok hem meer en zo startte hij eind 2004 met Overeem administraties in Zoeterwoude.

“Betrokken en toegankelijk: we zijn er trots op dat veel klanten ons zo beschrijven. Als team zijn we heel open in onze communicatie. Onze medewerkers hebben allemaal hun eigen klanten en daardoor weten zij goed wat er binnen een bedrijf speelt. In de taakverdeling tussen Mark en mij legt hij meer het accent op de acquisitie en richt ik me ook op de interne organisatie. De service aan de klant begint immers bij de service aan collega’s. We hebben een team dat goed op elkaar is ingespeeld en waarin iedereen zijn verantwoordelijkheid neemt. We denken met elkaar mee, zoals we ook onze klanten verder helpen.”

Mark van Dongen

“Transparantie en veel persoonlijke aandacht: onze klanten zijn geen nummers.”

Mark heeft economie gestudeerd aan de Universiteit van Amsterdam, gevolgd door een postdoctorale opleiding accountancy aan de Universiteit van Amsterdam. Gestart met werken bij Deloitte (4 jaar) en daarna Grant Thornton (2,5 jaar). Vervolgens is Mark 10 jaar ondernemer geweest in de bouwbranche.

“In 2010 zijn Niels en ik Ovendo gestart, omdat we het simpelweg beter wilden doen dan de rest. We baseerden dit bedrijf op twee pijlers: transparantie en persoonlijke aandacht. Nog steeds werken we met modules en vaste prijsafspraken, zodat klanten precies weten waar zij aan toe zijn. Ze weten dat ze ons altijd kunnen bellen, ook ’s avonds en in het weekend. Wij staan klaar om hun vragen te beantwoorden en hun problemen op te lossen. Door de cijfers goed te ‘lezen’, helpen wij onze klanten om meer te renderen en beter te ondernemen. Dat blijft onze passie en dus ook onze toegevoegde waarde.”

 

Anne Verstappen

“Ik ben heel secuur en word er echt blij van als alle stukjes van de puzzel op hun plek vallen.”

“Ik ben jarenlang in het onderwijs werkzaam geweest, maar ik wist dat ik iets anders ambieerde. Ik wilde meer met mijn hoofd doen, gegevens en resultaten analyseren. Die voorliefde voor structuur en duidelijkheid komt bij Ovendo volledig tot zijn recht. Hier is het een voordeel dat ik heel precies ben en mijn klanten weten dat ik meteen aan de telefoon hang als er iets ontbreekt. Ik vind het gewoon heel prettig als je met de administratie een frisse, foutloze  start kunt maken, omdat alle stukjes van de puzzel op hun plek vallen. Dat ik uit een sociaal beroep komt heeft dan ook weer z’n voordelen. Ik weet hoe ik de inhoud goed en begrijpelijk kan uitleggen. Dat is in dit vak een pré, zeker als je met klanten in allerlei soorten, maten en sectoren te maken hebt.”

Miriam de Graaf

“Geen dag is hetzelfde en die afwisseling maakt deze baan zo leuk, zeker in dit team.”

“Ik ben jaren thuis gebleven bij de kinderen, maar deze gecombineerde functie van receptioniste en financieel medewerker sprak me direct aan. De kans om hier aan de slag te gaan heb ik met beide handen aangegrepen. Mijn gebrek aan ervaring werd gecompenseerd door het geduld van mijn collega’s, die altijd bereid zijn om zaken toe te lichten of uit te leggen. Daardoor heb ik in korte tijd enorm veel geleerd. Ik ben het aanspreekpunt voor bezoekers, handel het telefoonverkeer af en heb allerlei organisatorische taken. Voor de overige 70% van mijn tijd help ik met de salarisadministratie en boek ik administraties in voor klanten. Die afwisseling vind ik geweldig, en ook dat ik onderdeel ben van een hecht team in een dynamische organisatie.”

Kaikee Cheung

“Het gaat erom dat je ziet wat er met de cijfers gebeurt, dat je het verhaal erachter herkent.”

“Dit is mijn eerste baan en ik prijs mijzelf gelukkig dat ik meteen in zo’n hecht team ben beland. Iedere dag ga ik met plezier naar mijn werk, omdat ik steeds weer nieuwe dingen tegenkom. Ik heb bedrijfskunde gestudeerd, maar in de praktijk heb ik weinig aan de theorieën en modellen die je daar leert. Mijn echte passie ligt bij de cijfers, omdat die me vertellen waar de ondernemer mee bezig is. Bij Ovendo zijn we erop gericht om bedrijven meer inzicht te geven en beter te maken. Dat doe ik nu nog vooral aan de uitvoerende kant van de administratie, maar ik hoop steeds meer op te schuiven naar advies en controle.”

 

Melanie Schrik

Wim de Lange

“In het contact met onze klanten ga ik graag de diepte in, we spreken hun ondernemerstaal.”

“Sinds begin dit jaar hebben we allemaal ons eigen klantenbestand en dat vind ik een prima ontwikkeling. Het geeft me de gelegenheid om nog meer feeling te krijgen met een klant en dus nog sneller in te springen op zaken die je signaleert. Voorheen had ik zelf een leidinggevende functie bij een groot bedrijf en die ervaring komt me nu goed van pas. Ik weet wat ondernemers allemaal moeten doen om die ene euro te verdienen, en ik zie het dan ook als mijn taak om hen te wijzen op kansen en valkuilen. Daarom verdiep ik me ook graag in de materie, opdat mijn inzet zichzelf terugverdient.”

Jolanda van Vliet

“Het is leuk om te zien wat er allemaal speelt binnen ons bedrijf. Ik ben hier echt op mijn plek.”

“Ik doe de eigen administratie van Ovendo. Ik factureer onze klanten en ben ook verantwoordelijk voor het debiteurenbeheer. Het contact met klanten maakt dit werk zo afwisselend. Als iemand even krap bij kas zit, probeer ik een regeling te treffen die ons beiden duidelijkheid verschaft. Heldere afspraken zijn nu eenmaal nodig om de relatie goed te houden. Voordat ik hier aan de slag ging, heb ik 24 jaar in het casino gewerkt. In het begin was ik niet gewend om stil te zitten en naar mijn computer te staren, maar inmiddels ben ik hier prima op mijn plek. Ik heb een zelfstandige rol met veel vrijheid en vind het ontzettend leuk om samen aan ons bedrijf te bouwen.”

Christa Hoogeveen

“Een administratie die netjes en verzorgd is, en waar alles goed loopt: daar doe ik het voor.”

“In 2011 ben ik via het uitzendbureau in deze baan gerold en ik heb er nooit spijt van gehad. Ik werkte in de gehandicaptenzorg, maar wilde een andere richting uit. Dit past bij mij veel beter. Ik vind het prettig om de administratie goed bij te werken en zo voor onze klanten een vast aanspreekpunt te zijn. Als ze me dan bedanken voor mijn opmerkzaamheid, bijvoorbeeld voor een betaling die niet op tijd binnenkomt, is mijn dag weer goed. Ovendo is een platte organisatie, met korte lijnen en een gezellig team. Er is altijd ruimte om elkaar iets te vragen en daardoor heb ik op de werkvloer al heel veel bijgeleerd. Wat mij betreft blijf ik hier nog jaren werken.”

Linda Paauwe

“Ik werk veel op locatie en daardoor bouw je snel een persoonlijke band op met klanten.”

“Als financieel medewerker bij Ovendo ben je ook relatiebeheerder. Ik bedien zo’n 25 klanten in diverse sectoren, voor wie ik bijvoorbeeld de administratie voer, de Btw-aangiften doe en de jaarrekening opstel. Zo’n twee dagen per week werk ik op locatie en daardoor krijg je echt feeling met het bedrijf. Ik kan me vrij snel aanpassen aan de werksfeer. Doordat ik precies weet wat er speelt, kan ik onze klanten goed helpen en hoeven zij zich daarover in ieder geval niet druk te maken. Die voortdurende omschakeling houdt het werk uitdagend; ik voel me nooit te oud om te leren.”

Peter Diepeveen

“Voor de salarisadministratie heb je per definitie contact met mensen. Dat verveelt nooit.”

“Als salarisadministrateur ben je een direct aanspreekpunt voor de directie. Tegenwoordig weten medewerkers heel goed van elkaar wat er speelt, dus je moet de verloning dusdanig bewaken dat er nooit scheve gezichten ontstaan. Vanwege de toegenomen digitalisering besteed ik steeds minder tijd aan de verwerking en steeds meer aan advies. Ik ben ook het aanspreekpunt voor de Belastingdienst, bijvoorbeeld bij beslagleggingen. Vanwege de goede relatie komen we snel tot goede afspraken, ook omdat wij onze klanten op het hart drukken om zich daar strikt aan te houden. Bij Ovendo denk je misschien aan cijfers, maar we zijn vooral van het mensenwerk.”