
We stellen een marketeer uit ons team aan als jouw vaste aanspreekpunt.
Voor bedrijven die snel online succes willen behalen is de inzet van zoekmachine adverteren essentieel. Zoekmachine adverteren, ook wel bekend als Search Engine Advertising of SEA, zorgt ervoor dat je bedrijf goed zichtbaar is in zoekmachines zoals Google op basis van betaalde advertenties. Je kunt ervoor kiezen om zelf in de wereld te duiken van Google Ads, maar het kan een verstandige beslissing zijn om deze werkzaamheden uit te besteden aan een SEA bureau. In deze blog leggen we uit hoe Search Engine Advertising werkt en hoe een SEA bureau te werk gaat.
SEA is een vorm van online marketing waarbij betaalde advertenties geplaatst worden in de zoekresultaten van bijvoorbeeld Google of Bing. Omdat je ervoor betaald, plaatst Google deze zoekresultaten boven de organische (onbetaalde) zoekresultaten. Bezoekers worden direct naar je website getrokken waardoor SEA vrijwel meteen resultaten oplevert. Het uitbesteden van SEA aan een gespecialiseerd bedrijf kan helpen om het maximale uit je advertentiebudget te halen.
Een SEA bureau beschikt over de kennis en ervaring om jouw website naar een nieuw niveau te helpen. De werkwijze van deze bureaus is als volgt:
Zoekwoordenonderzoek en doelgroepanalyse: de eerste stap is het uitvoeren van een zoekwoordenonderzoek waarbij relevante termen worden geanalyseerd op basis van zoekvolume, concurrentie en klikprijs. Daarnaast wordt de doelgroep in kaart gebracht zodat het duidelijk is op wie je je advertenties het best je kunt richten.
Voorstel SEA strategie: vervolgens wordt op basis van deze onderzoeken een voorstel gedaan voor een passende SEA strategie. Dit voorstel bevat de advertentieformaten, de te targetten zoekwoorden, het budget en de biedstrategie.
Campagnes implementeren: daarna worden de campagnes geïmplementeerd. Er worden advertentieteksten geschreven, pakkende koppen bedacht en targetingopties ingesteld zodat de bezoekers zo efficiënt mogelijk naar jouw website worden geleid.
Resultaten analyseren en optimaliseren: een cruciale stap is het monitoren en bijsturen van de advertenties zodat ze goed blijven werken. SEA is een dynamisch proces en daarom is het belangrijk om goed in de gaten te houden wat de klikfrequentie, conversieratio en kosten per conversie zijn. Met behulp van Google Ads en Google Analytics wordt data geanalyseerd om verbeterpunten te identificeren en het rendement te maximaliseren.
Terugkoppeling: een SEA bureau houdt je regelmatig op de hoogte van de voortgang en resultaten van je campagnes. Op basis van deze rapportages worden de volgende stappen besproken om de advertenties nog verder te optimaliseren.
"*" geeft vereiste velden aan
We stellen een marketeer uit ons team aan als jouw vaste aanspreekpunt.
Bij ons krijg je eerlijk en deskundig advies van een ervaren marketeer.
Met een vast aanspreekpunt en uitstekende bereikbaarheid zijn we in staat om snel te schakelen.
Wij geloven in een transparante aanpak met focus op meetbare resultaten.