SEO bureau

Bedrijven die online succes willen hebben moeten zorgen dat hun website goed zichtbaar is in de zoekresultaten van zoekmachines. In de tegenwoordige digitale wereld is dit een essentieel onderdeel van bedrijfsvoering. Maar hoe zorg je ervoor dat je website hoog rankt in Google? En is het verstandig om hier een professional voor in te schakelen? Je leest het in deze blog.

Zoekmachine optimalisatie

Om ervoor te zorgen dat jouw bedrijf bovenaan komt te staan als klanten zoeken op belangrijke zoekwoorden die te maken hebben met jouw producten of diensten, is het belangrijk om zoekmachine optimalisatie uit te voeren. Dit wordt ook wel Search Engine Optimization of SEO genoemd. Je bent als bedrijf niet helemaal afhankelijk van de algoritmes van Google die bepalen waar je website wordt gerankt. Door SEO goed in te zetten kun je namelijk best veel invloed uitoefenen op de uiteindelijke positie die jouw website inneemt. Het is belangrijk om een hoge positie te hebben in Google omdat dat zorgt voor betere zichtbaarheid. Betere zichtbaarheid leidt vervolgens tot meer websiteverkeer en uiteindelijk meer conversies. 

Hoe gaat een SEO bureau te werk

Je kunt de werkzaamheden die bij Search Engine Optimization komen kijken natuurlijk zelf uitvoeren, maar het is een goede optie om dit uit te besteden aan echte SEO specialisten. Er zijn namelijk veel werkzaamheden die belangrijk zijn voor zoekmachine optimalisatie en de strategie die je gebruikt heeft continu onderhoud nodig en moet geanalyseerd worden. Dit is hoe een SEO bureau te werk gaat:

  1. Zoekwoordenanalyse: de eerste stap is het uitvoeren van een zoekwoordenanalyse. Hierbij wordt onderzoek gedaan naar relevante zoektermen voor jouw bedrijf en doelgroep. De SEO specialisten kijken naar het zoekvolume, de concurrentie en de klikprijzen. Op basis daarvan wordt een lijst opgesteld met de zoekwoorden die de hoogste potentie hebben om jouw website naar een nieuw niveau te brengen. 
  2. Voorstel SEO strategie: op basis van het zoekwoordenanalyse stelt het SEO bureau een strategie op maat voor. Dit voorstel bevat specifieke actiepunten die jouw website beter vindbaar zullen maken. De strategie kan variëren van het verbeteren van de laadsnelheid van je website tot het schrijven van nieuwe content en het kopen van nieuwe backlinks.
  3. Implementeren SEO strategie: na goedkeuring van het voorstel begint het SEO bureau met de implementatie. De werkzaamheden kunnen bestaan uit het schrijven van blogs, het verbeteren van de website op verschillende gebieden en linkbuilding bijvoorbeeld. Op deze manier wordt je website SEO-vriendelijker gemaakt en zal je website hoger ranken in Google. 
  4. Resultaten analyse: Search Engine Optimization is een continu proces dat goed in de gaten gehouden moet worden. Op die manier kan er meteen ingespeeld worden op veranderingen in het algoritme van Google of veranderend consumentengedrag. De data wordt geanalyseerd door middel van speciale programma’s zoals Google Analytics en SE Ranking.
  5. Terugkoppeling: tot slot krijg je regelmatig een update van de voortgang van de strategie. SEO focust zich voornamelijk op de lange termijn en zal dus niet direct een hele grote vooruitgang laten zien. De SEO specialisten houden je op de hoogte van belangrijke ontwikkelingen en bespreken de beste vervolgstappen.

SEO & SEA Online Marketing Solutions als partner

SEO & SEA Online Marketing Solutions helpt je graag verder om je website naar een nieuw niveau te brengen. Neem vandaag nog contact met ons op en dan staat een enthousiast team met SEO specialisten voor je klaar.