Blog

Meet je resultaten met de SEO check

SEO is niet weg te denken uit het dagelijks leven van ondernemers, bedrijfseigenaren en marketeers. Het is ontzettend belangrijk als je met je bedrijf gevonden wil worden op het internet. SEO is de juiste investering op lange termijn, je werkt aan je naamsbekendheid en positie in Google. Natuurlijk wil je graag weten wat de resultaten zijn van de SEO werkzaamheden. Er zijn een aantal manieren om de resultaten te meten. We leggen je graag uit wat je kunt verwachten op het gebied van zoekmachine optimalisatie aan resultaten en hoe je dit kunt meten met een SEO check.

Resultaten behalen met SEO

Het is een uitdaging, de algoritmes van Google maken het niet makkelijk. Gelukkig weten wij hoe we voor de beste resultaten gaan. Aan de hand van een SEO check kijken wij wat de beste strategie is voor jouw bedrijf. SEO neemt veel tijd in beslag, het is een lange termijn oplossing. Het vertrouwen van Google winnen neemt nu eenmaal veel tijd in beslag. Met de juiste strategie kunnen er mooie resultaten behaald worden. De belangrijkste vraag is natuurlijk, hoe meet je die resultaten?

Hoe meet je SEO?

Er zijn verschillende manieren waarop je SEO kunt meten. Wij vertellen je onze favoriete manieren. 

  1. Het bijhouden en doormeten van je posities in de zoekresultaten van Google
  2. Het totaal aantal bezoekers via organische zoekresultaten meten via Google Analytics
  3. Een analysetool gebruiken, zoals neil patel of SEranking
  4. Aan de hand van KPI’s (ook wel doelen genoemd), zoals bezoekersaantallen, tijd op een pagina en bounce rate

Een maandelijkse rapportage van de voortgang is slim. Op die manier kun je de voortgang bijhouden en vergelijken. Ga er in ieder geval vanuit dat SEO een tijdje nodig heeft. Geef de resultaten tijd om voor je te laten werken. Pas dan weet je of het daadwerkelijk effect heeft.

SEO check is een investering

Snel resultaten behalen met SEO kun je in ieder geval niet verwachten, zoals al benoemd, het is een lange termijn oplossing. Je gaat voor organische groei met deze strategie. Er zijn een aantal factoren die invloed hebben op de voortgang van je online zichtbaarheid. Denk aan hoeveel content je al op je website hebt, hoe hoog je domein autoriteit op dit moment is, of je actieve social media kanalen gelinkt hebt aan je website en of je producten in een niche of juist een hele competitieve branche verkoopt. Hoe dan ook is SEO een goede investering. Met de juiste strategie zorgt het voor groei in je online zichtbaarheid. 

SEO check door een online marketing bureau

Bij een SEO check kijken we naar hoe je website op dit moment scoort in de zoekmachine op het gebied van techniek, content en linkbuilding. Aan de hand van de resultaten van de SEO check kunnen we een passende strategie adviseren en gericht aan de slag gaan. Wil je meer weten over SEO? Neem contact op met een van onze specialisten! Ze vertellen je graag meer over wat we voor je kunnen betekenen op het gebied van online marketing. 

Karin Develing – van Gent
Online marketing specialist

Deel dit bericht

Facebook
Twitter
LinkedIn

Zullen we kennismaken?

Wil je een frisse blik op jouw online marketing? Neem contact met ons op. Bel 0172-476493 of stuur ons jouw vraag via het antwoordformulier.