Een term die je misschien wel vaak voorbij hebt zien komen de afgelopen jaren als ondernemer. Search Engine Optimization, het is een term die je goed moet onthouden als je als ondernemer het doel hebt om hoger in Google te komen. Wat is Search Engine Optimization? De afkorting is SEO en in het Nederlands is het zoekmachine optimalisatie. Simpel gezegd is dit het hoger in Google komen door je website voor Google te optimaliseren. Het begint bij de content. Dit is een van de belangrijkste onderdelen van Search Engine Optimization. Google beoordeeld als het ware jouw bedrijf op basis van content, maar ook de techniek in de website. Als Google jouw bedrijf als waardevol ziet, dan verschijn je hoger in Google. Meer weten over SEO? Wat er nog meer bij komt kijken en waarom het een slimme keuze is voor je bedrijf? Dat lees je hier.
Slimme keuze voor je bedrijf
Wat is Search Engine Optimization? Dit is dus het hoger in de organische zoekresultaten van Google komen, zonder dat je adverteert. Als je hoger in de organische zoekresultaten van Google wil komen met je bedrijf zul je toch een beetje je best moeten doen. Dit gebeurd namelijk niet zomaar. Er zijn een aantal onderdelen die op orde moeten zijn, wil je enige kans maken. Denk aan content, linkbuilding en je website. Dit alles draagt bij aan een goede of minder goede positie. We leggen je zo uit waarom. Dus waarom is SEO een slimme keuze voor je bedrijf? Omdat het er (op lange termijn) voor zorgt dat je een hogere positie in Google bemachtigd.
Belangrijke onderdelen van Search Engine Optimization
Er zijn een aantal onderdelen die belangrijk zijn bij Search Engine Optimization. Onderdelen die je zeker aan moet pakken als je hoger in Google wil verschijnen.
Teksten, content, een enorm belangrijk onderdeel van Search Engine Optimization. Je wilt lezers relevante informatie geven en laten zien wat je te bieden hebt.
Het backlinkprofiel dat naar jouw pagina’s verwijst geeft een bepaalde waarde aan het domein. De domeinwaarde bepaalt hoe hoog je in de zoekresultaten verschijnt. De hoeveelheid en de relevantie maken hierbij het verschil.
Vindbaar zijn in de regio die voor jouw bedrijf relevant is. Klanten zoeken vaak lokaal, dus belangrijk dat je gevonden wordt in de regio waar je actief bent. Google mijn bedrijf is hierbij erg belangrijk. Door deze goed in te zetten, wordt je sneller lokaal gevonden.
De website van je bedrijf is ook een belangrijk onderdeel. De structuur, de laadsnelheid, de inhoud, dit moet allemaal in orde zijn, want hier kijkt Google ook naar. Search Console kan hierbij een grote rol spelen.
SEO uitbesteden aan een online marketing burea.
Het klinkt misschien makkelijk, hoger in Google komen, maar het is een lastige klus. Zeker als je niet weet hoe je het moet doen. Een frisse blik op zoekmachine marketing van mensen die weten waar ze mee bezig zijn? Dan is SEO uitbesteden aan een online marketing bureau een goed idee. Onze specialisten weten namelijk waar ze mee bezig zijn en wat ze moeten doen om jouw bedrijf zo goed mogelijk te helpen.
Kosten Search Engine Optimization
In principe is dit dus een gratis manier van marketing. Aangezien SEO een strategie is met als doel: hoger in de organische (organische) zoekresultaten komen, je bent dus geen kosten kwijt aan Google. Alleen wanneer je ervoor kies om SEO uit te besteden, dan kost het geld. Je betaald dan namelijk aan het online marketing bureau dat je inschakelt om de SEO te verbeteren voor jouw bedrijf. Je moet het zien als een investering, zeker als je voor resultaat gaat. Dan moet je gewoon investeren. SEO is in ieder geval een slimme keuze voor ieder bedrijf! SEO liever uitbesteden? Onze specialisten helpen je graag!