Blog

Een website die conversies en omzet genereert

Een groot aantal websitebezoekers is leuk, maar je hebt er helemaal niks aan wanneer ze geen conversies en dus geen omzet opleveren. Je kunt nog zo hoog in de zoekresultaten van de zoekmachine staan, maar als het je niks oplevert heb je niks aan die eerste plek. Hoe zorg je er wel voor dat je website wel conversies en omzet genereert? 

Content is belangrijk

Een van de belangrijkste onderdelen van een goede website is content. Google hecht hier namelijk heel veel waarde aan. Het bepaalt mede je positie in de zoekresultaten. Maar wederom, een hoge positie heb je weinig aan, wanneer het geen conversies oplevert. Een webtekst die wel conversies genereert en dus meer omzet oplevert. Hoe schrijf je die? Wij geven je een aantal tips.

website conversies en omzet

Spreek je doelgroep aan

Wanneer je teksten gaat schrijven is het belangrijk om in de huid van je klant te kruipen. Wat willen zij weten over jouw product of dienst? Wat motiveert jouw klanten? Het is belangrijk om dit te weten, want aan de hand daarvan kun je je doelgroep aanspreken. Vanuit daar gaan klanten sneller converteren.

Call to action

Erg belangrijk, een call to action. Je wilt lezers aansporen tot actie. Dit is iets wat je moet bedenken voor je gaat schrijven. Welk gedrag wil je beïnvloeden? Wat wil je dat klanten doen na het lezen van de tekst? Hou de conversie in je hoofd tijdens het schrijven, zo ga je doelgericht te werk. Daarnaast snappen klanten beter wat er van ze wordt gevraagd.

Aandacht, herkenning, actie

Deze drie punten zijn ook belangrijk om in je achterhoofd te houden tijdens het schrijven van een tekst. Eerst trek je de aandacht van de lezer. Doe dit bijvoorbeeld door middel van een metafoor, een gevoel van urgentie oproepen, of de focus leggen op een gebrek aan kennis. Wanneer je de aandacht van de lezer hebt, kun je overgaan tot het creëren van herkenning. Beschrijf wat jouw klant wil horen, dit zorgt voor herkenbaarheid. Uiteindelijk wil je natuurlijk dat de klant actie onderneemt. Dit is die bekende call to action. Maak het concreet, benoem het voordeel. Neem onzekerheid weg door alvast mogelijke vragen te beantwoorden. En geef een keuze.

Benadruk de gebruikersvoordelen

Overtuig de lezers ervan dat ze over moeten gaan tot conversie. Leg de focus op de voordelen van jouw product of dienst. Dit is de beste manier om lezers te overtuigen. Je lost met de voordelen een probleem voor ze op. Dat is wat klanten willen lezen.

Beïnvloedingstechnieken

Er zijn verschillende beïnvloedingstechnieken die je kunt inzetten om mensen over te halen tot conversie. Gedrag veranderen door middel van tekst. Denk aan schaarste, autoriteit, eenheid, social proof en sympathie. Dit zijn onder andere technieken die je in kunt zetten om het gedrag van lezers te veranderen.

Teksten schrijven die winst opleveren!

Met deze tips kun je een tekst schrijven voor jouw website die conversies en dus omzet oplevert. Is het typen van teksten gewoon niet jouw ding? Onze specialisten helpen je graag bij copywriting. Vul het contactformulier in en wij nemen contact met je op. We leggen je graag uit wat we voor je kunnen betekenen.

Chelsey Hendriks
Online marketing specialist

Deel dit bericht

Facebook
Twitter
LinkedIn

Zullen we kennismaken?

Wil je een frisse blik op jouw online marketing? Neem contact met ons op. Bel 0172-476493 of stuur ons jouw vraag via het antwoordformulier.