Bovenaan de to do list van bijna iedere ondernemer staat “hoger in Google komen”. Tenminste het zou zeker bovenaan je to do list moeten staan. Waarom? Omdat de meeste activiteit tegenwoordig via de zoekmachine gebeurd. Als iemand tegenwoordig wat zoekt, dan zoekt diegene dit op op Google. Het is dus belangrijk dat je gevonden kunt worden op het grote internet. Dat kan best lastig zijn, zeker als je het zonder advertenties moet doen tussen alle concurrenten. SEA kan goed van pas komen, je kunt snel resultaten halen. Meer naamsbekendheid creëren? Een stijging in het aantal aankopen of offerte aanvragen? Klinkt dit als één van jouw doelen? Dan is SEA uitbesteden misschien een slimme keuze voor jouw bedrijf. Wat is SEA precies, op welke manieren kun je adverteren binnen Google Ads en hoe kun je zien of de advertentie effect heeft gehad? Dat lees je hier!
Wat is SEA?
De afkorting SEA staat voor Search Engine Advertising, in het Nederlands wordt dit ook wel zoekmachine adverteren genoemd. Het is dus het adverteren via online kanalen. Je kunt tegenwoordig via diverse kanalen adverteren, zoals Google, YouTube en meer. De eerste stap is het bepalen van het soort advertentie. Zodra je dit hebt bepaald, kun je een gerichte advertentie gaan aanmaken. Dit is een belangrijke stap. De advertentie moet bijvoorbeeld de doelgroep aanspreken en passen bij jouw doelen. Met de juiste advertentie op het juiste kanaal, kun je de juiste mensen bereiken en mooie resultaten behalen. Dat klinkt wel goed toch?
Adverteren via verschillende kanalen
Online adverteren kan er dus voor zorgen dat je sneller gevonden wordt in de zoekmachine. Daarom is het verstandig om online te adverteren voor je bedrijf. Op welke manieren kun je adverteren? Je kunt adverteren op verschillende manieren:
- Google Ads – Het meest bekende advertentiekanaal, namelijk de zoekmachine.
- Shopping Ads – Advertenties via shopping kanalen, denk aan Google shopping, Facebook shopping en Amazon.
- Display Ads – Bij deze manier van adverteren wordt gebruik gemaakt van beeldadvertenties en/ of video uitingen. Deze advertenties zijn zichtbaar op websites en sociale netwerken die jouw doelgroep bezoekt.
- Search Ads – Zoekadvertenties is een methode om online advertenties te plaatsen op webpagina’s die resultaten tonen van zoekopdrachten.
- YouTube Ads – Ook via YouTube kun je adverteren. Je kunt hier met diverse video’s adverteren.
Heeft de advertentie effect gehad?
Dit is een vraag die bij velen opkomt wanneer ze gestart zijn met online advertenties. Gelukkig kan deze vraag beantwoord worden. Je kunt precies meten hoeveel effect de advertentie heeft gehad. Van iedere euro die je hebt uitgegeven aan online advertenties kun je het rendement zien. Zo weet je precies wat het je heeft opgeleverd. In de rapporten staat alles uitgelicht. Zo kun je onder andere zien hoeveel mensen de advertentie hebben gezien en hoeveel mensen iets gekocht hebben. Door middel van die rapporten kun je analyseren of de advertentie effect heeft gehad. De mogelijkheden zijn onbegrensd. Natuurlijk is het wel belangrijk dat alles goed is ingesteld, zodat je de juiste data kan doormeten. Hulp nodig? Onze specialisten helpen je graag.
SEA uitbesteden aan een online marketing bureau
SEA is best ingewikkeld, zeker als je er geen verstand van hebt. Als je graag advertenties online wil zetten om je bedrijf te promoten, maar geen idee hebt hoe dit moet. Dan kun je SEA uitbesteden aan een online marketing bureau. Zij hebben de specialisten in huis om een goede campagne met advertenties voor jou op te gaan zetten die aansluiten bij je doelgroep, bij je bedrijf en je doelen past. SEA uitbesteden is een goede beslissing. Ga voor de beste resultaten met jouw campagne door SEA uit te besteden aan een online marketing bureau. Onze specialisten helpen je graag bij het behalen van mooie resultaten!