Klanten die op zoek zijn naar een product of dienst, beginnen hun zoektocht in de meeste gevallen bij de Google zoekmachine. Boven de zoekresultaten die daar worden gepresenteerd, staan altijd enkele advertenties. Deze Google Ads zijn gerelateerd aan de ingevoerde zoekopdracht. Een ideale plek voor adverteerders. Je staat er, op het moment dat de klant zijn behoefte kenbaar maakt.
Maar hoe krijg je jouw advertentie daar prominent geplaatst? Dat is een wetenschap op zich! Het begint ermee dat je moet zien te achterhalen wat de zoekwoorden zijn die klanten gebruiken. Een zoekwoorden onderzoek is daarvoor een optie.
Als adverteerder kun je zelf kiezen op welke zoekwoorden je advertentie wordt gevonden. Je kunt ook kiezen waar je juist niet op gevonden wilt worden. Instellen op welk tijdstip en in welke regio je advertentie vertoond wordt zijn enkele van de andere opties.
Boven de zoekresultaten
Vervolgens kun je op een of meer gekozen zoekwoorden bieden. Als er meerdere adverteerders zijn voor hetzelfde zoekwoord, dan bepaalt Google de volgorde. Dat is gebaseerd op een aantal criteria. In de eerste plaats is de hoogte van jouw bod van belang. Maar Google Ads geeft jou ook een kwaliteitsscore. Die is gebaseerd op de relevantie en de verwachte doorklikratio. Google heeft er immers ook niets aan om advertenties te tonen waar niemand op klikt. Ook een loze belofte (false promise) die je in een advertentie zet leidt tot frustratie bij klanten. Google geeft je daarvoor bij de beoordeling van jouw advertentie strafpunten, waardoor jouw Google Ad een stuk lager komt in de rangschikking.
SEA uitbesteden
Er is geen minimum budget wat je moet uitgeven op Google. Wel kan je een maximum budget instellen. Ook de looptijd van de advertentie geef je op bij het maken van de campagne. Belangrijk om de kosten in de hand te houden. Gezien de complexiteit, besluiten veel bedrijven om SEA uit te besteden. Als SEA bureau, helpen we jou graag. Wij heten niet voor niets zo…
Hulp nodig bij Google Ads?
Kun je het nog volgen, of ben je de draad intussen kwijt? Wij beantwoorden jouw vragen duidelijk en eerlijk in een kennismakingsgesprek. Wil je nu direct starten of zit je in de oriëntatiefase? Of het nu om Google Ads, Google Display Network of om andere aspecten van online marketing gaat; bij SEO & SEA bouw je op stevige ervaring en expertise. Neem vrijblijvend contact op via het formulier of bel 0172-476493.