Weet jij wat jouw website je oplevert? Niet? Om het te bepalen, kun je conversie meten. Dat wil zeggen dat jouw website of webshop van alles bijhoudt. Of het nu gaat om de bezoeken per pagina, aanmeldingen voor een nieuwsbrief of webinar, tot het plaatsen van een order aan toe. Je kunt tools gebruiken om te zien hoeveel bezoekers de door jou gewenste acties ondernemen. Oftewel: Hoeveel er converteren. In rapporten kun je zien hoe hoog die conversiepercentages zijn. Op basis van deze data kun je werken aan conversie-optimalisatie: zorgen dat meer mensen de gewenste stappen nemen. Dat verhoogt het rendement van de investering in jouw site, shop of campagne.
Waar de winst vandaan komt
Je investeert in een website of webshop en in online advertentiecampagnes. Je ziet dat het werkt, want je krijgt steeds meer bezoekers en wellicht stijgt ook de omzet van jouw online shop. Dat is geweldig! Maar is dit het maximaal haalbare? Want weet jij welke advertenties het best hebben gewerkt en welke kanalen ervoor zorgden dat mensen doorklikken binnen jouw site én uiteindelijk die gewenste actie ondernamen? Kwamen de meeste aanmeldingen voor het webinar via Facebook of vanuit jouw e-mailing? En welke van de advertenties op Google zorgden voor de uiteindelijke bestelling in jouw webshop?
Conversie Optimalisatie betekent: testen, testen en nog eens testen
In de online rapporten van Google Analytics, kun je alles op ieder gewenst moment bekijken. Tenminste, als de doelen daar correct zijn ingesteld. Dat is tamelijk complex, dus is het verstandig een conversie optimalisatie bureau in te schakelen – zoals SEO & SEA. Samen met jou gaan we dan alles keurig definiëren en koppelen aan jouw website, webshop en campagnedoelen. Als daarna de rapportages verschijnen, kijken we hoe elk van de kanalen en uitingen presteert. Vervolgens gaan we door middel van tests kijken, hoe we de conversiegraad kunnen optimaliseren. Daarvoor hebben we een arsenaal aan opties dat we graag met je doornemen. Uiteindelijk is het doel te komen tot Conversion Rate Optimization (CRO), zodat jouw Return On Ad Spend (ROAS) omhoog gaat. SEO & SEA werkt immers aan betere online resultaten voor jou!
Hulp bij Conversie Optimalisatie
Wil jij samen met een conversie optimalisatie bureau aan de slag om het resultaat van jou website, webshop of online campagnes serieus te verhogen? Neem dan contact op met SEO & SEA Online Marketing Solutions. Chelsey Hendriks bespreekt de mogelijkheden in een vrijblijvend (online) kennismakingsgesprek met jou. Bel 0172-476493 of stuur ons jouw vraag via het antwoordformulier.