Instagram kun je zien als het zusje van Facebook. Het platform richt zich op een ander, jeugdiger publiek. Maar omdat deze twee social media uit dezelfde familie komen, zijn er ook overeenkomsten. Voor adverteerders is in dat opzicht het belangrijkste aspect, dat advertenties via dezelfde tool kunnen worden gemanaged. Je kun bij het adverteren op Instagram zelfs de optie aanvinken om de advertentie ook op Facebook te laten lopen – en omgekeerd. Maar laten we bij het begin beginnen. Je hebt om te kunnen adverteren ten eerste een business account nodig, daarna gaat de Insta-wereld voor je open.
Gaan we Instagram Stories of Posts promoten?
Een belangrijke eerste keuze die je moet maken, is of je posts gaat promoten of dat je door middel van Intragram stories gaat communiceren. Allebei kan natuurlijk ook. Maar als je weet wat het beste werkt, kun je het budget nog slimmer inzetten. Uiteraard net zo gesegmenteerd als op Facebook.
Instagram is een visueel medium, het gaat om mooie foto’s en video’s. Die moet je wel hebben, met de uitstraling die past bij jouw merk. Vervolgens zijn hashtags een fenomeen waar je aandacht aan moet besteden. Want die zijn op Instagram de sleutel tot succes. We helpen je graag om ze te vinden.
Advertenties op Instagram plaatsen
Belangrijk is om te zorgen dat de content die jij plaatst op Insta, qua uitstraling goed past bij de sfeer van Instagram. Zo blenden jouw advertenties op instagram goed met de organische content. Daarbij is ook de tekst, oftewel copywriting, een belangrijk element. Instagram is weliswaar van oorsprong een foto-site; maar voor interactie met jouw doelgroep is meer nodig. Daarvoor moet je waardevolle content bieden, maar ook de juiste call to action gebruiken. Dan hebben we het ook over de button die op de advertentie onder de foto staat. Maar vooral om de teksten die je gebruikt. Die moeten authentiek zijn en de juiste snaar raken.
Pas dan zal de advertentie het gewenste effect hebben en zorgen voor conversie. Ook daarbij kunnen wij je helpen. We zorgen dat klanten niet alleen jouw advertentie zien, maar ook dat het leidt tot de gewenste actie. Lees hier meer over op onze pagina over conversie optimalisatie. Zoals je ziet, is adverteren op Instagram al net zo complex als op Facebook. Neem daarom contact op met SEO & SEA, voordat jouw experimenten een ongewilde aanslag doen op jou kostbare marketingbudget.
Advies over het uitbesteden van Instagram Advertenties
Wil je verder praten over de kansen die adverteren op Instagram jou biedt? Neem dan contact op met SEO & SEA Online Marketing Solutions. Dan kun je de mogelijkheden bespreken in een vrijblijvend (online) kennismakingsgesprek. Bel 0172-476493 of stuur ons jouw vraag via het antwoordformulier.