Ongetwijfeld zie je op Facebook ook advertenties langskomen. Je kunt ook zelf een bericht, dat je op Faceboek hebt geplaatst, promoten. Dan krijgen, afhankelijk van je beschikbare budget, een paar honderd tot duizend mensen jouw bericht op hun tijdlijn te zien. Maar dat is als schieten met hagel. Je hebt niet heel veel invloed op de doelgroep en weinig inzicht in wat die mensen op jouw site doen. Dat kan slimmer als je gebruik maakt van Facebook Business Manager. Daarmee zit je wel aan de knoppen en kan jouw online advertentie(campagne) optimaal worden gestuurd.
Segmenteren en adverteren op Facebook
Er wordt wel gezegd dat Facebook meer van je weet, dan jouw beste vriend(in). Dat betekent voor jou als adverteerder dat de segmentatie-mogelijkheden ook bijna onbeperkt zijn. Of het nu gaat om interessegebied, demografische kenmerken of gedrag; bij Facebook kennen ze je door en door. Je kunt daardoor heel specifiek een advertentie tonen aan de juiste doelgroep. Vervolgens kun je ook nog kiezen uit talloze advertentie-formaten en -plaatsingen. Om het helemaal compleet te maken: Je kun ook werken met dynamisch advertentiemateriaal en allerlei tests en experimenten doen. Intussen begrijp je: adverteren op Facebook kan zeer effectief manier zijn – maar het is niet een kwestie van: klik-klak-klaar. Er is een hoop expertise nodig, om dit op de juiste manier in te regelen. Daarom kiezen veel bedrijven ervoor om Facebook Ads uit te besteden. Neem hierover gerust contact op met SEO & SEA. We laten graag zien, hoe wij jou kunnen helpen.
Facebook Ads Funnel
Maar goed; je bereikt met jouw advertenties je doelgroep. Mensen klikken op jouw advertentie en komen naar jouw website. Dan wil je natuurlijk weten wat hun intentie is. Welke pagina’s bezoeken zij op jouw site en waar haken ze af. Op basis van die data, kunnen we de campagne bijstellen en zorgen dat de funnel (of in het Nederlands: de trechter) goed gevuld blijft en de juiste leads behouden blijven – op weg naar de volgende stap in hun koopproces. Het geeft ook mogelijkheden om dit op te volgen. Je kunt deze mensen bijvoorbeeld door middel van remarketing opnieuw benaderen. Zo zorgen we samen voor een steeds betere conversie. We zorgen dat klanten niet alleen op (site)bezoek komen, maar ook dat ze de gewenste actie ondernemen. Lees hier alles over conversie optimalisatie.
Advies over Facebook Ads uitbesteden
Wil je een frisse blik op wat er allemaal mogelijk is met Facebook Advertising? Neem dan contact op met Chelsey Hendriks van SEO & SEA Online Marketing Solutions. Zij bespreekt de mogelijkheden graag met je in een vrijblijvend (online) kennismakingsgesprek. Bel 0172-476493 of stuur ons jouw vraag via het antwoordformulier.