Blog

SEA uitbesteden aan een online marketing bureau

Bovenaan Google verschijnen? Of reclame maken via social media om bij je doelgroep in beeld te komen? Met SEA kun je dit realiseren. SEA is het adverteren via de zoekmachine. Je maakt betaald reclame voor je producten of diensten in de zoekmachine. Hiermee kun je jouw doelen behalen. Denk aan het behalen van meer websitebezoekers of een stijging in het aantal offerte aanvragen of aankopen in de webshop, wat weer leidt tot meer omzet. Als dit lijkt op een van je marketingdoelen is, dan is SEA misschien een interessante optie om te overwegen. Hoe werkt SEA precies, waar kun je online adverteren en waarom SEA uitbesteden zo’n goede keuze is lees je hier.

Wat is SEA uitbesteden en hoe werkt het?

SEA is dus het adverteren via de zoekmachine. De afkorting betekent Search Engine Advertising, oftewel zoekmachine adverteren. Als je wil beginnen met het adverteren, dan is het belangrijk om eerst te bedenken via welke zoekmachine je gevonden wil worden. Is dat Google? Of is dat Facebook, Instagram of misschien Marktplaats? Als je weet via waar je wil gaan adverteren kun je een gerichte advertentie gaan creëren. Een advertentie creëren moet zorgvuldig gebeuren, je moet de doelgroep aanspreken en rekening houden met wat je wil bereiken. Als je de juiste advertentie ontwerpt en op het juiste kanaal zet, kun je hele mooie resultaten behalen.

Online adverteren

Met online adverteren kun je je business een enorme boost geven. Je kunt bovenin de zoekresultaten verschijnen en op die manier meer verkeer naar je website halen.

Het adverteren via Google is wel het meest bekend. Je kunt via Google search en via Google display adverteren, maar ook via shopping, YouTube, apps en meer.

Je kunt je artikelen uitlichten door ermee te adverteren via Google shopping, Facebook shopping of Amazon. Zo kun je je artikelen beter in beeld brengen en waarschijnlijk sneller en meer verkopen.

Onder social advertising vallen het adverteren via LinkedIn, Facebook, Instagram en Pinterest. Via al deze kanalen kun je advertenties opzetten.

Het effect van je advertentie meten

Goed nieuws, want je kunt precies meten hoeveel effect je advertentie heeft gehad. Het rendement van iedere euro die je hebt uitgegeven aan online adverteren is te meten. In rapporten staat alles netjes uitgelicht. Je kunt precies zien hoeveel mensen jouw advertentie hebben gezien, geliked of gedeeld. Nog beter, je kunt precies zien hoeveel mensen uiteindelijk iets gekocht hebben. De mogelijkheden zijn er. Je moet alleen weten waar je moet zoeken en waar je naar moet kijken. Aan de hand van de cijfers kun je zien hoe effectief de advertenties zijn.

SEA uitbesteden, een goede keuze

Als je niet weet hoe je moet adverteren in de zoekmachine, dan kan SEA best ingewikkeld zijn. SEA uitbesteden is dan ook een hele goede keuze. Je kunt het uitbesteden aan een online marketingbureau. Zij hebben de specialisten in huis om de beste advertenties voor jouw bedrijf op te zetten en te analyseren of de advertentie het goed doet. SEA is een ingewikkelde taak als je niet weet hoe het moet. Je wil wel dat het geld wat je er in stopt goed benut wordt. Daarom is SEA uitbesteden aan een gespecialiseerd online marketing bureau een goede keuze. Dus, wil je graag starten met adverteren? Maar weet je niet hoe? Neem contact op met één van onze specialisten!

Karin Develing – van Gent
Online marketing specialist

Deel dit bericht

Facebook
Twitter
LinkedIn

Zullen we kennismaken?

Wil je een frisse blik op jouw online marketing? Neem contact met ons op. Bel 0172-476493 of stuur ons jouw vraag via het antwoordformulier.