Blog

Onze online specialisten en webdevelopers zijn helemaal thuis in de wereld van nu en morgen. We werken met de nieuwste technologieën en marketinginstrumenten. Lees hier onze blogs over onderwerpen zoals SEO, SEA of websites.

Resultaten analyseren met Google Analytics, de handleiding voor beginners

Informatie verzamelen over het verkeer op je website, dat is wat je met Google Analytics kan doen. Het biedt je waardevolle inzichten waarmee je belangrijke analyses kunt uitvoeren, zodat je gericht je website kunt optimaliseren en meer omzet kunt genereren. Google Analytics is een waardevolle tool voor iedere marketeer. We leggen je graag uit wat het is, waarom het belangrijk is en wat je ermee kunt doen.  Wat is Google Analytics? Een van de

Lees verder »

Social media marketing | In enkele stappen een strategie

Kanalen als Instagram en Facebook zijn niet meer enkel voor persoonlijk gebruik. Een groot deel van de bedrijven is aanwezig op social media. Dus mocht je een bedrijf hebben, dan kan je natuurlijk niet achterblijven. Waar je eerst misschien alleen aan een SEO-strategie deed, moet je nu ook aan de slag met social media marketing. Doordat er steeds meer concurrentie is op de social media kanalen en het algoritme van Instagram zich blijft ontwikkelen,

Lees verder »

De stappen naar succesvolle LinkedIn Advertising

LinkedIn is hét kanaal om aanwezig te zijn. Zeker voor ondernemers, bedrijven, werknemers. Eigenlijk dus voor iedereen. LinkedIn is namelijk het platform waar mensen hun successen delen op het gebied van werk, of waar mensen op zoek gaan naar hun nieuwe baan. Maar ook de plek waar bedrijven op zoek gaan naar nieuw personeel of nieuwe klanten. Dit kanaal is perfect voor B2B marketing, omdat er zoveel bedrijven gebruik van maken. Het is een

Lees verder »

Google Ads-campagnes: Performance Max

Performance max campagne is dé manier om te adverteren deze dagen. Deze nieuwe vorm van Google Ads-campagnes is er al een tijdje, maar wordt steeds populairder. Waarom? Omdat het een geautomatiseerde campagne is. Google is de laatste jaren steeds meer bezig met alles automatisch te maken. De campagnes en advertentievormen die je in Google kunt kiezen zijn dus ook steeds meer geautomatiseerd, zoals een Performance Max campagne. Voor die automatiseringen gebruikt Google het algoritme.

Lees verder »

De basisprincipes van online marketing

Om hoger te scoren in de zoekmachine en om gevonden te worden op het internet, heb je een goede online marketing strategie nodig. Zo kun je aan de slag gaan met online adverteren, ook wel SEA. Of met een SEO-strategie, zodat je ook op lange termijn zichtbaar bent. Maar ook social media is steeds belangrijker, via deze kanalen kun je je doelgroep goed bereiken. Er zijn dus diverse manieren om zichtbaar te zijn en

Lees verder »

Gebeurtenissen in Google Analytics 4

Waarschijnlijk heeft iedere ondernemer en marketeer het inmiddels al gehoord. Universal Analytics zal verdwijnen in 2023 en de nieuwe versie van Analytics is alweer even online. Het nieuwe analytics meet gebeurtenissen. Met een gebeurtenis kun je een unieke gebruikersinteractie op je website of app meten. Er zijn verschillende gebeurtenissen die je in de nieuwe versie van Analytics tegen zal komen. In Google Analytics 4 zijn er 4 soorten gebeurtenissen die we kunnen onderscheiden: Automatisch

Lees verder »